ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 22 ساله )

با سلام. من خانم22ساله هستم که در سن 17سالگی ازدواج کردم و ازدواجی واقعا احساسی و فقط روی احساس بود. نه از روی عقل،با همسرم خیلی رابطه خوبی داشتیم و واقعا با اینکه خانواده ها به شدت ناراضی بودن ولی احساس خوشبختی کامل میکردم. الان یه پسر 1ساله دارم تا قبل از بارداری خیلی خیلی خوب بودیم ولی همسرم نمیدونم چه اتفاقی افتاد که کلا عوض شد، رفیق باز شد شبها دیر میاد مشروب میخوره، عصبی شده جدیدا فهمیدم با دختر هم رابطه داشته و ما رابطمون روز به روز سرد شد هر چی من صبرکردم سعی کردم اگه عیبی دارم رفعش کنم ولی اون انگار نه انگار. هر بار میاد خونه داد بزنه فحش بده به خودش برسه بره بیرون. من دوست ندارم ازش جدابشم چون واقعا زندگیمو دوست دارم ولی اون... خواهش میکنم یه جوری بهم کمک کنید.


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

خواهر محترم! متاسفانه تعارضات زیادی را در رابطه با همسرتان تحمل نموده اید که شاید اگر زودتر از این با ما یا با هر مشاوری مرتبط می شدید کار به اینجا نمی کشید و زودتر از این همسرتان تغییر می کرد ولی به هر حال اگر بخواهیم پاسخ شما را عرض کنیم باید بگوییم که شرایط شما شرایط نسبتا دشواری است و کاملا قبول داریم و حق با شماست که تحمل و صبوری در چنین وضعیتی بسیار دشوار است اما از شما می خواهیم که به این بیندیشید که در این اوضاع چه چیزی در مجموع به نفع شما و تمام خانواده شماست. با شرایط پیش آمده به احتمال زیادهمسرتان نیازهایی داشته که در محیط خانه رفع نشده است و برای همین رو به خیانت و ارتباط آورده  و به تبع دچار دیگر آسیب ها نیز شده است. در شرایط به وجود آمده توصیه می کنیم در شرایط مناسبی مفصل با همسرتان در این رابطه صحبت کنید و با یادآوری گذشته او را متوجه تغییر اخلاقی اش کنید. اما اگر بی فایده بود او را تشویق نمایید تا شما در جلسات مشاوره خانواده همراهی کند تا زودتر به نتیجه برسید. در نهایت اگر این مورد را نیز نپذیرفت با حمایت والدینتان از طریق قضایی او را تهدید کنید ولی در حد تهدید نگه دارید و صبر کنید تا ان شاء الله سر به راه شود. خواهر گرامی! چنانچه مشکلاتى در زندگى زناشویى براى انسان پیش بیاید مخصوصا اگر این مشکل و خطا از ناحیه همسر انسان باشد:

اولاً: تا جایى که مقدور است انسان باید چشم پوشى، عفو و گذشت نماید.

ثانیا: مشکلات را با ایجاد فضاى محبت ‏آمیز و گرم به صورت روشن، صریح و شفاف با همسرش در میان گذارد که این کار اگر در اولین فرصت مناسب صورت بگیرد بهتر است. فایده این کار آن است که اگر خطایى از هر کسى صادر شده باشد با این صحبت کردن در فضاى آرام روشن مى‏ شود و بعد از روشن شدن مطلب باید سعى شود که آن مسأله دیگر تکرار نشود چرا که تکرار آن باعث از هم پاشیده شدن زندگى مشترک مى‏ شود. نکته‏ دیگر این است که سعی کنید در این مدت به نیازها همسرتان بیشتر رسیدگی کنید و مخصوصا نیاز جنسی او را رفع نمایید.

موفق و پیروز باشید.